Dobrá komunikace rovná se půl úspěchu

12.04.2019

... a nejen půl. Myslím si, že s dobrou vzájemnou komunikací je o mnoho snazší najít řešení sebevíc zapeklitého případu. 

Komunikujme

Na všech platformách uvádím, co mi síly stačí, že vše je o komunikaci. Ostřílený finančník bude naopak tvrdit, že vše je o penězích. Strojař je toho názoru, že základem úspěchu je přesně seřízený stroj. Designer zas klade důraz na vizuální stránku věci. Ale já, jako virtuální asistentka, jsem pevně přesvědčena, že základním kamenem je vzájemná komunikace. A dovolím si na tomto tvrzení začít stavět celou svou práci. 

Neostýchejme se

Já sama se celý život řídím starým pořekadlem "líná huba, holé neštěstí" a nebo taky "za zeptání nic". Už se mi několikrát potvrdilo, že když odhodím zbytečný ostych a jednoduše se zeptám na věc či informaci, která mě zajímá, tak se snáze dopracuji k cíli. Může se stát, že v první moment vám dotaz přijde třeba hloupý, máte strach, že když ho vyslovíte nahlas, vysloužíte si u ostatních posměch. Takže se mnohdy raději nezeptáte a necháme danou věc být. Ale věřte, to neděláte dobře. Někdy i jeden dotaz, i když sebevíc jednoduchý, dokáže nastartovat plodnou spolupráci.


Je lepší položit otázku a vypadat hloupě pět minut, než se vůbec nezeptat a být hloupý celý život.

Konfucius

Průběžné konzultace

V případě, že pracuji na větším projektu, tak vždy nejdřív připravím něco jako vzorek své práce, aby mi klient mohl odsouhlasit, že je vše tak, jak si představoval. Může se stát, že nastanou drobné nesrovnalosti, které jsme ale hned schopni odstranit díky konzultaci a dobré vzájemné komunikaci.

Ale i v případě menších úkolů nepodceňuji konzultaci s klientem. Dělám na zadané práci tak dlouho, dokud není zákazník zcela spokojen. Přiznám se ale, že neplním všechny požadavky slepě a bez rozmyslu. U každého úkolu přemýšlím a snažím se do něj vložit to nejlepší, co umím. I proto se může stát, že klienta upozorním na možnosti, které bych dělala jinak než on požaduje. Někdy díky tomu dojdeme k zajímavým výsledkům.

Zpětná vazba

A nakonec i zpětná vazba je pro mě velmi důležitá. Záleží mi na tom, aby mí klienti byli spokojení s poskytnutými službami a rádi se na mě znovu obraceli. Vždy uvítám jakoukoli kritiku ze strany klienta. Jsem toho názoru, že leckdy může člověka posunout kupředu.